Ai nevoie de ajutor ? Contactează-ne: +40736270998
DVR Pharm Blog
Posted in

MISTERELE VINDECĂTOARE ALE SOMNULUI

MISTERELE VINDECĂTOARE ALE SOMNULUI
Posted in

MISTERELE VINDECĂTOARE ALE SOMNULUI

Somnul este esențial pentru regenerarea organismului, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic. Printre efectele vindecătoare ale somnului se numără: repararea țesuturilor, reglarea imunitară și endocrină, echilibrarea sistemului nervos. De asemenea, în somn, celulele imunitare distrug mai eficient microorganismele patogene și celulele canceroase. Chiar și procesele de dezvoltare la copii se accelerează când dorm, atunci corpul lor eliberând hormoni de creștere. În acest articol, vom afla care sunt fazele somnului, ce efecte fiziologice au în organism, precum și cum pot fi susținute aceste faze, cu ajutorul plantelor medicinale.

CELE 4 FAZE ALE SOMNULUI

Acest proces complex începe cu o primă fază de inducție sau altfel spus de „tranziție”, de la starea de veghe la somn. În a doua fază, numită și „somn ușor”, corpul se relaxează, pulsul, tensiunea arterială și frecvența respiratorie scad. A treia fază se numește „REM”, abreviere de la rapid eye movement, adică mișcări rapide ale ochilor, și este etapa somnului cu vise. În fine, a patra fază și cea mai adâncă este „somnul profund fără vise”, în care trezirea se face cu mare dificultate, pulsul și tensiunea sunt minime, iar anumite procese de regenerare sunt la maximum.

SOMNUL ȘI TENSIUNEA ARTERIALĂ

 Studiile științifice au demonstrat că somnul de calitate joacă un rol crucial în reglarea tensiunii arteriale. De asemenea ajută la prevenirea și la vindecarea sau măcar la ameliorarea hipertensiunii arteriale. Conform unui studiu publicat în revista “International Hypertension” (2015), somnul insuficient sau de calitate scăzută duce la creșterea tensiunii arteriale, creând terenul pentru complicații cardiovasculare grave. În timpul somnului profund și odihnitor, organismul are ocazia să regleze sistemele care controlează tensiunea arterială, precum sistemul nervos autonom și cel endocrin. O noapte de somn sănătos ajută la menținerea echilibrului cardiovascular, ameliorând hipertensiunea arterială.

Pentru inducerea unui somn profund și calitativ, se recomandă VALERIANA EXTRACT, care – atenție – acționează în timp. Conform studiilor, din a patra – a șasea săptămână de cură, cu administrare zilnică, efectele de îmbunătățire a somnului devin evidente, la valeriană. Pentru hipertensivi, efecte excelente are VALERIANA cu MAGNEZIU, dar și PASSIFLORA cu MAGNEZIU.

SOMNUL ȘI REFACEREA ȚESUTURILOR DISTRUSE

Un studiu publicat în jurnalul științific “Life Sciences” (2018) explică aceste efecte benefice ale somnului asupra țesuturilor distruse: În timpul somnului profund, capacitatea de regenerare a celulelor stem adulte, din corpul nostru, crește. Tot în această perioadă, organismul eliberează hormoni de creștere, care au un rol crucial în procesul de reparare a țesuturilor. Somnul suficient stimulează sinteza proteinelor, creșterea celulelor și repararea țesuturilor musculare și osoase. În plus, somnul sprijină procesele de vindecare, prin reducerea inflamației.

Atunci când există probleme de somn după accidente, intervenții chirurgicale sau prin chimioterapie, un ajutor crucial îl pot da stimulatoarele naturale de celule stem. Combinația de produse DVR STEM HELPER și DVR STEM ULTRA, de exemplu, conține spirulină, lăptișor de matcă și extract standardizat în ficocianină. Toți acești compuși activi susțin nu doar procesele reparatorii din somn, ci și somnul. Curele de 3 luni, cu aceste produse naturale, ajută la regenerarea și echilibrarea scoarței cerebrale. Or, această porțiune din creier este crucială pentru eliberarea „hormonilor somnului” (serotonină, dopamină, melatonină), în succesiunea și doza corectă.

SOMNUL, STRESUL ȘI ECHILIBRUL EMOȚIONAL

Somnul adecvat contribuie la menținerea echilibrului emoțional și la gestionarea stresului. În schimb, lipsa somnului poate duce la iritabilitate și anxietate. Faza REM (Rapid Eye Movement) este foarte importantă pentru echilibrarea emoțională. În această fază, visăm și creierul este foarte activ, deși somnul este profund. Chiar acum, creierul lucrează la regenerarea noastră psihică, la digestia emoțiilor și la gestionarea stresului. Lipsa acestei faze, dar și a celor de somn ușor și profund, duce la probleme de sănătate emoțională și la o stare generală de oboseală.

SOMNUL ȘI MEMORIA

În vreme ce suntem adormiți, creierul trece printr-o serie de procese fiziologice care contribuie la această conexiune benefică. Lipsa somnului REM afectează negativ capacitatea de învățare și memorare. În schimb, somnul de calitate are un impact pozitiv asupra funcțiilor cognitive, cum ar fi memoria, concentrarea, luarea deciziilor și rezolvarea problemelor. Atunci când ne confruntăm un deficit grav de somn și cu tulburări de memorie sau raționament, un ajutor poate veni de la extractul de ciuperca zăpezii (Tremella vulgaris). Pentru a facilita menținerea somnului și succesiunea normală a fazelor sale, efecte foarte bune se obțin cu tămâia (TĂMÂIE EXTRACT). Ajută inclusiv la diminuarea somnului agitat și cu coșmaruri, care conduce la trezire și întreruperea fazei REM a somnului.

SOMNUL ȘI IMUNITATEA

În timpul somnului, corpul trece printr-un proces complex de înnoire și reparație, ce susține în mod direct funcționarea sistemului imunitar. În revista „SLEEP”, editată de prestigiosul Oxford Academic, este demonstrat efectul benefic, dar și necesitatea somnului pentru sistemul imunitar. Cercetătorii au urmărit și monitorizat calitatea și durata somnului a 164 de voluntari. Apoi, i-au expus intenționat la un rinovirus, adică un microorganism ce produce răceala comună. Măsurătorile au arătat că: persoanele care au dormit mai mult, în zilele dinaintea expunerii, au fost mult mai puțin predispuse să se infecteze cu respectivul virus. Însă, cei care au dormit, în medie, mai puțin de 5 ore pe noapte, au fost cei mai susceptibili să răcească. De fapt, diferența este dramatică: o persoană care a dormit sub 5 ore are de două ori mai multe „șanse” de a se îmbolnăvi decât una care a dormit în medie 7 ore sau mai mult!

În concluzie, somnul adecvat și de calitate este esențial pentru întărirea sistemului imunitar. Asigurarea unui număr suficient de ore de somn odihnitor poate contribui semnificativ la menținerea sănătății și rezistenței organismului la infecții, dar – atenție! – și la bolile tumorale.

Iar dacă somnul întârzie să vină, o soluție sunt diferitele tipuri de ginseng: siberian, indian, american sau coreean. Ce fac ele? Ajută organismul să se adapteze la stres și facilitează astfel procesul adormirii și continuitatea somnului. Găsim extractele din aceste ginsenguri în produsul REZISTRES ADAPTOGEN, care este și un tonic imunitar remarcabil.

Alătură-te conversației

Coș de cumpărături 0